Navigace

• Deutsch

Obsah

Tip na vycházku

• Tip na vycházku - Kříž s JežíšemOkolí Hlubočce patří k Přírodnímu parku Moravice. Dominantou obce je vrch Hůrka, nejvyšší bod v okolí a spolu s 60 metrovým vysílačem je viditelný zdaleka. Výšlap můžeme začít třeba právě tam. Lesními cestami se vydáme údolím Raduňky, až k zámku v Raduni. Zde můžeme navštívit zámek s oranžérií, občerstvit se v restauraci a u hřbitova zhlédnout pamětní desku sestřelení amerického letadla za II. světové války. K místu pádu letadla vede naučná stezka s informačními tabulemi. Vydáme se směrem na Jakubčovice. V části lesa zvaném Na Kožuškách dojdeme k velké odstavné ploše a vlevo si všimneme informační tabule. Na místě tragédie je kříž s Ježíšem, který za více jak 60 let obrostl kůrou mohutného buku. Přečteme si vše o letcích, letadle a občanech, kteří byli svědky této události.Pokračujeme dál k Jakubčovicím, kde je rozhledna Šance na místě starého opevnění z 18. století. Po krásném rozhledu na Jeseníky a Beskydy projdeme obcí směrem na Hlubočec. Hůrka s vysílačem nás sice přitahuje stále víc, ale my nabereme ještě síly a vydáme se u kapličky doprava po zelené turistické stezce do údolí Setiny. Mineme Honův mlýn s rybníkem a krásným údolím sestupujeme až k asfaltové cestě do Hlubočce. Ti vytrvalí jistě budou pokračovat dále kolem chatoviště, až k  Penzionu Setina http://www.penzionsetina.cz/ , kde jsou pozůstatky břidlicových lomů, studánka a také malá jeskyně. Ostatní si vyšlápnou pořádný stoupák po silnici. Nahoře jim srdce zaplesá radostí, že vidí v dálce Hůrku s vysílačem a znavené oko potěší pohled na poníky, oslíka a pasoucí se dobytek u farmy cestovatele Víťě Dostála. http://www.stastnaplaneta.cz/